Megoldások→ Oktatási szféra

A versenyképes logisztikai szakképzésért, a képzett szakemberekért, a szakképzés minél gyakorlatorientáltabb kialakításáért már több szakképző intézettel állunk kapcsolatban.

A VERSYS járatütemezési optimalizációs rendszer logisztikai ügyintéző szakirányú oktatásban való felhasználásának gyakorlati célja
- a diákok a kézi járatszervezésen keresztül tapasztalják meg a járatszervezői munka kihívásait és összetettségét, 
- ismerjék azokat a korlátozó tényezőket, amik a járatszervezést a gyakorlatban nehezítik,
- a fentiek által a diákok felkészítése az áruterítésben, vagy kapcsolódó területeken való foglalkoztatásra,
- szemléletet adjunk a diákoknak.

Az oktatási tematika 

A rendszer bevezetése során a képzésben érintett tanár kollégák olyan oktatásban részesülnek, amelyet hatékonyan tudnak alkalmazni a szemeszterek során. Az oktatási tematika főbb pontjai:

  • Elméleti háttér
    • a járatszervezés helye a vállalti működésben,
    • a járatütemezési probléma általános ismertetése,
    • a leggyakoribb járatszervezési módszerek ismertetése (fixtúrás ütemezés, kézi ütemezés,szoftveres járatszervezés)
  • Gyakorlat
    • a rendszer felépítésének ismertetése,
    • a rendszer kezelésének bemutatása,
    • a gyakorló feladatok bemutatása,
    • a járatszerkesztési felület bemutatása, a feladatok megoldása.

Az oktatási adatbázis

A rendszer tartalmaz négy előre beállított gyakorló szállításszervezési feladatot. A feladatokat úgy állítottuk össze, hogy fokozatosan nehezednek: több cím, változó időablakok (a törzsadattól eltérő), korlátozott kiszolgálhatóság (a törzsadattól eltérő), és visszáru megjelenése. 

vizsgafeladatokat a gyakorló feladattól eltérő földrajzi régiókra hoztuk létre, kevesebb címet tartalmaznak, de változó időablakokat (a törzsadattól eltérő), korlátozott kiszolgálhatóságot (a törzsadattól eltérő), és visszárut. 

A vizsgafeladatok értékelése

A vizsgafeladatok megoldásának pontos minőségi értékeléséhez kidolgoztunk egy konkrét értékelő rendszert. A kiértékelés során hét tényezőt javasolt vizsgálni, a diákok megoldását ezek alapján kell pontozni. Probléma esetén - a probléma mértékétől függően - a megoldás hibapontot kap. Az értékeléshez használt hibakulcsok tetszőlegesen változtathatók. Az értékelés eredményeként minden vizsgafeladat rendelkezik egy összesített hibapontszámmal. Ezt a pontszámot hasonlítjuk össze az optimum-közeli megoldás pontszámával, így minden diák megoldása kifejezhető az optimum-közeli megoldás %-ában. Az oktatási intézményre bízzuk, hogy az egyes érdemjegyekhez milyen % intervallumokat rendelnek hozzá. 

Referenciák

Alapképzés és logisztikai ügyintéző képzés. 

 

Ügyfeleink